Bez tytułu

 

KOCHANE DZIECI!!

 

Wszystkim Wam życzymy zdrowych, słonecznych i bezpiecznych wakacji.

Niech będą one czasem wypoczynku i radości,

a zgromadzona podczas lata energia pozwoli wrócić w pełni sił

do podjęcia nowych zadań w przyszłym roku szkolnym.

Serdeczne podziękowania również dla rodziców i opiekunów

za pomoc, życzliwość, aktywne uczestnictwo w życiu oddziału przedszkolnego

oraz zaangażowanie w edukację zdalną. 

 

 

                                                                                                                     Maria Typiak

                                                                                      Barbara Grocholska

 

IMG 20191014 095053

IMG 20191203 WA0015

BEZPIECZNE WAKACJE 

 

      Wakacje to przede wszystkim czas zabawy i odpoczynku. Każdy z nas ma swój pomysł i sposób na spędzenie wolnego czasu. Jedni udają się na rodzinne wyjazdy, inni wybierają wyjazdy zorganizowane takie jak np. kolonie. Ważne jednak, by w każdym miejscu pamiętać o bezpieczeństwie i zachowaniu odpowiedniej ostrożności. Zachęcam Was do obejrzenia animacji, z której dowiecie się,

jak bezpiecznie przebywać nad wodą oraz do zapoznania się z poradnikiem,

w którym znajdziecie najważniejsze zasady bezpiecznego letniego wypoczynku.

[link]

 

Bezpieczne wakacje 1

Bezpiezne wakacje 2

Bezpieczne wakacje 3

Bezpieczne wakacje 4

A teraz odrobina zabawy😊

 Ćwiczenie 1

Obejrzyj ilustracje, opowiedz, jak dzieci spędzają wakacyjny czas. Znajdź 3 różnice pomiędzy obrazkami.

Znajdź 3 różnice

Ćwiczenie 2

Zaplanuj wakacyjną wyprawę łodzią. Wytnij kolorowe elementy, przyklej je w odpowiednim dla danego kształtu miejscu. Gdy łódź będzie gotowa, zastanów się na jaką wyprawę się udasz?

Łódź 1

Łódź 2

 

Miłej zabawy, wspaniałych wakacyjnych wrażeń😊

Agnieszka Najman

Temat: Wakacje z Panem Bogiem.


To już ostatnia lekcja religii w tym roku, zapraszam do poniższego linku:

[link]
i tu jeszcze małe podziękowanie za ten rok:

[link]
oraz

[link]

Do zobaczenia we wrześniu
Pan Łukasz

Czwartek, 25.06.2020r.

Temat: Wakacyjne przygody.

 

       1.  Słuchanie i analiza opowiadania „ Wakacyjne podróże”

[link]

wakacyjne podróże

 

  1. Pytania pomocnicze do wysłuchanego opowiadania.

- Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

- Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

- Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

- Co wskazywał palec Olka? A taty?

- Gdzie chciała pojechać mama?

- Co wspominała cały czas Ada?

- Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

 

  1. „Wakacyjne kalambury” – zgadywanki, próby pokazania określonego przedmiotu jedynie za pomocą gestów.

      Dziecko obserwuje walizkę, która powstała poprzedniego dnia. W myślach wybiera sobie jeden przedmiot i stara się pokazać Rodzicowi, którą rzecz ma na myśli. Rodzic – z równym zaangażowaniem – usiłuje odgadnąć, co chciałoby pokazać dziecko.

 

4. Posłuchaj zdań i narysuj odpowiednie elementy - karta pracy.

 

czytanie i pisanie wakacje jj

 

5. "Wkrótce wakacje" - ćwiczenia w czytaniu.

czytanie i pisanie wakacjebb

 

6. Zagraj w klasy - zadanie matematyczne. 

czytanie i pisanie wakacjeq

 

7. "Wakacje na wybrzeżu”  - praca plastyczna.

Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy:

-  żółty ( piasek),

- niebieski ( morze),

- jasnoniebieski ( niebo).

 

Miłej zabawy ;) 

Środa, 24.06.2020

Temat: Jedziemy na wycieczkę.

 

  1. Słuchanie treści utworu „Kto pojedzie na wycieczkę?”. Animowanie treści opowiadania za pomocą przedmiotów zgromadzonych w pokoju, konstruowanie walizki z klocków.

 

            Rodzic kładzie przed dzieckiem następujące przedmioty: piłkę, książkę, parasol, okulary przeciwsłoneczne, walizkę, krem do opalania, kapelusz, łopatkę, koło hula-hoop, latarkę, aparat fotograficzny, kompas i latawiec (w braku tychże można – a nawet trzeba – posłużyć się ilustracjami).

Pyta o każdy z nich, sprawdzając, czy dziecko wie, do czego służą przyniesione przedmioty. Następnie – najpiękniej, jak potrafi – czyta opowiadanie pod tytułem ,,Kto pojedzie na wakacje?”, animując treść opowiadania za pomocą przyniesionych przedmiotów. Oto tekst:

 

Kto pojedzie na wakacje?

Piłka:

Słyszeliście już sensację? Wyjeżdżamy na wakacje! Tańczmy więc radości taniec, zaczynamy pakowanie!

Piosenka (można śpiewać na melodię „Hej, sokoły”):

Hej, gdzieś nad gorącym morzem

wkrótce już będziemy może,

i na piasku pięknej plaży

wkrótce się będziemy smażyć.

Hej, hej, hej, kompania!

 Zabieramy nasze rzeczy do kąpania.

Hop, hop, hop, w te fale!

Wskakujemy jak najdalej!

Książka:

Cicho! Sza! Usiądźcie w ciszy,

bo was jeszcze ktoś usłyszy!

Trzeba zacząć pakowanie.

Lecz kto jedzie? Kto zostanie?

Kto się zmieści do walizki?

Kto się przyda, przede wszystkim?

Parasolka:

Ja! Ja! Ja! Ja chcę pojechać!

Okulary przeciwsłoneczne:

Nie! Ty nie! Przynosisz pecha!

Bo gdy tylko się rozkładasz,

to deszcz leje. Albo pada.

Parasolka:

 Będę grzeczna! Słowo daję!

No i czasem się przydaję.

Bo nie zawsze słońce świeci

i deszcz wtedy na nos leci…

Książka:

To się pakuj, parasolko!

Może przydasz się na słonko….

A na pewno na czas burzy.

No, nie czekaj chwili dłużej!

 Walizka:

Wskakuj, wskakuj do walizki!

Zaraz spakujemy wszystkich!

(Rodzic wkłada parasolkę do walizki)

Okulary przeciwsłoneczne:

Parasolka spakowana,

więc potrzebna jest odmiana.

Coś, co przyda się na słońce.

To na górze. To gorące.

To, co wczoraj nas wygrzało…

 Krem do opalania:

Okulary to za mało!

 Bo na słońce, każdy wie,

trzeba nasmarować się.

Kremem. O! Do opalania!

Kapelusz:

 Proszę mnie tu nie zasłaniać!

Krem to dobry jest na plaży,

lecz gdy nie chcesz się usmażyć,

mój kochany przyjacielu,

to na głowę włóż kapelusz.

Ja przed słońcem lepiej chronię!

Ja pojadę! Basta! Koniec!

Okulary przeciwsłoneczne:

Pan? No, co pan? Wykluczone!

Niech pan idzie w swoją stronę!

Ja pojadę! Koniec! Basta!

Krem do opalania:

 Wy to jedźcie gdzieś do miasta.

Ja pojadę na wakacje.

(zwracając się do Książki)

Prawda, że to ja mam rację?

Książka:

Krem, kapelusz, okulary…

Choć jesteście nie do pary,

wszyscy razem pojedziecie,

 bo się latem przydajecie.

Walizka:

Hej, wskakujcie do walizki!

Zaraz spakujemy wszystkich!

Piłka:

A czy ja? Czy ja się zmieszczę?

Nie uchronię was przed deszczem

 i przed słońcem także nie.

Ale kocham bawić się!

Patrzcie, jak przepięknie skaczę!

Łopatka:

Nie, to ja pojadę raczej!

Bo beze mnie to na plaży

nic się nigdy nie wydarzy.

Ja potrafię kopać dołki…

Piłka:

A ja robię w przód fikołki!

I gram w siatkę albo w nogę!

Mogę jechać? Proszę! Mogę?

Hula-hoop:

Oj, nie kłóćcie się, kochane,

bo ja przecież nie zostanę.

Lato tylko ze mną hula

i pasuję mu, jak ulał.

Patrzcie, jak się pięknie kręcę!

Czegóż latem trzeba więcej?

Piłka, Łopatka i Hula-hoop:

Kto na wczasy z nas pojedzie?

Powiedz nam! Już chcemy wiedzieć!

Książka:

Myślę, rzeczy moje drogie,

wszystkie pojedziecie w drogę.

Nie ma chyba dobrych wczasów

bez gier oraz wygibasów.

Walizka:

Hej, wskakujcie do walizki!

 Zaraz spakujemy wszystkich!

Latarka:

A ja? A co będzie ze mną?

Pamiętajcie, że gdy ciemno

zrobi się dokoła was,

gdy jest ciemny pokój, las…

(jeśli to możliwe należy zgasić światło)

Wtedy ja się mogę przydać.

Dzięki mnie świat znowu widać!

(po chwili należy włączyć światło)

Aparat:

E, tam! Ja mam większe wzięcie.

Każdy latem chce mieć zdjęcie!

Takie. Takie. Albo z misiem.

I to nie jest widzimisię.

 Miło jest mieć zdjęcie słodkie

z jakimś pieskiem albo z kotkiem.

Kompas:

Widzimisię czy też nie,

to beze mnie chodzić źle.

Jestem kompas, ach! Cud-miód!

Ja pokażę, gdzie jest wschód

albo północ, albo zachód,

ze mną chodzić nie ma strachu!

No i czasem, dla wygody,

pokazuję, gdzie są lody.

(Latarka, Aparat i Kompas zwracają się do Książki)

 No, to które z nas pojedzie?

Szybko! Musisz nam powiedzieć!

Książka:

Wszyscy! Nie ma rady na to.

Bez was się nie uda lato.

Bez latarki i kompasu,

aparatu… nie ma wczasów!

Walizka:

Hej, wskakujcie do walizki!

Zaraz spakujemy wszystkich!

Latawiec:

A ja? Czy ja mam sam zostać?

Samotności trudno sprostać.

A beze mnie nie ma lata!

Patrzcie, jak po niebie latam!

Jak samolot lecę prawie!

No, a czasem leżę w trawie.

Ale kiedy wieje wiatr,

sprawiam, że jest piękny świat.

Też bym z wami chciał pojechać

i posłuchać w górach echa,

lub pofruwać gdzieś nad morzem

jak kormoran albo orzeł,

 albo jakiś inny ptak.

 Książka (w kierunku Walizki):

Ale czy się zmieści?

Wszystkie przedmioty:

 Tak!

Walizka:

Wskakuj, wskakuj do walizki!

Zaraz spakujemy wszystkich!

Książka:

No, już wszyscy spakowani!

Teraz pora spać, kochani.

Rano czeka podróż długa.

Na wakacje czas się udać!

Kapelusz:

Książko? A ty? Ty nie jedziesz?

Kto nam będzie po obiedzie

czytać piękne opowieści?

Chodź, na pewno się tu zmieścisz!

 Piłka:

Książko! Musisz jechać z nami!

Kto nam będzie wieczorami

czytać najpiękniejsze baśnie?

Latawiec:

Albo wiersze?

Parasolka:

 O! No, właśnie!

Aparat:

Chodź! Nie marudź, książko, dłużej,

 bo kto w deszcz lub w czasie burzy

historiami czas umili?

Chodź, nie zwlekaj ani chwili!

Wszyscy:

Wskakuj, wskakuj do walizki!

Już spakowaliśmy wszystkich!

Teraz pięknie się kłaniamy

i wakacje zaczynamy!

                                                                              (Tomasz Plebański)

 

Po omówieniu treści opowiadania dziecko wspólnie z rodzicem konstruuje walizkę z dostępnych klocków i układa tam przedmioty zgromadzone przez rodzica.

  1. „Podróże – fajna sprawa” – zabawa dydaktyczna.

Wskazywanie najpopularniejszych miejsc wyjazdów wakacyjnych, nazywanie przedmiotów przydatnych na wycieczkach oraz sposobów komunikacji w wybrane miejsca. Rodzic przedstawia dziecku możliwe miejsca wyjazdów wakacyjnych. Dziecko wypowiada się swobodnie, wskazując, dokąd chciałoby pojechać i dlaczego (albo też dokąd nie chciałoby i dlaczego).

  1. Wakacyjne plany – karta pracy.

 wakacyjne plany karta pracy

  1. „Czy słyszysz ten dźwięk?” – dopasowanie zapisanego dźwięku do odpowiedniej ilustracji.

     Rodzic przygotowuje ilustracje i zapis dźwięku, jaki dany przedmiot lub istota żywa wydaje. Zadaniem dziecka jest dopasowanie zapisanego dźwięku do odpowiedniej ilustracji. Przykładowe obrazki: kot – miau, pies – hau, krowa – muuu, kura – ko ko ko, baran – beee beee, myszka – pi pi, samochód – brum brum, syrena strażacka – io io io, bęben – bum bum bum, wiatr – szszszszszszsz, cieknący kran – kap kap kap. Następnie dziecko może wsłuchiwać się w dźwięki dobiegające z domu lub z zewnątrz i odgadywać, co je wydaje. Można też – w nieco innej wersji tego ćwiczenia – odgadywać dźwięki wydawane przez znane dziecku instrumenty muzyczne.

  1. Zawody balonów – obliczanie działań na karcie pracy.

 balony zadanie matematyczne

  1. Wakacyjna wycieczka – piosenki.

[link do piosenki]

[link do piosenki]

[link do piosenki]

 

Miłej zabawy ;)