Piątek, 29.05.2020r

Temat: Roboty mojej mamy.

 

  1. „Robot” – zabawa.

Rodzic opowiada historyjkę o robocie i zachęca do naśladowania wydawanych przez niego odgłosów:

 Mama ma wspaniałego wielofunkcyjnego robota. Bardzo pomaga jej w kuchni i w domowych porządkach. Świetnie kroi warzywa (mówi: bżżżż, a dziecko powtarza), szatkuje kapustę (ciach, ciach), robi soki (chlup, chlup), ubija mięso na kotlety (pach, pach). Potrafi zamiatać podłogę ( szu szu szu). Umila także czas śpiewaniem (la la la). I wiecie co? On mówi. Ale bardzo, bardzo dziwnie. Posłuchajcie tylko ( Dzień do-bry je-stem ro-bo-tem ma-mu-si i bar-dzo lu--bię po-ma-gać jej w pra-cy.).

Czy zrozumieliście, co powiedział robot?

  1. Bezpieczeństwo w moim domu – najważniejsze informacje.

     W domu jest wiele urządzeń zasilanych prądem elektrycznym. Latarka, pilot do telewizora czy budzik jako źródło prądu wykorzystują baterie. Prąd z baterii jest na tyle niewielki, że nie stanowi zagrożenia dla naszego zdrowia i życia. Większe urządzenia, np. kuchenka elektryczna, lodówka, telewizor, odkurzacz, żelazko działają, gdy podłączy się je do gniazdka elektrycznego – tam płynie silniejszy prąd. Kontakt z nim prowadzi do poparzeń i utraty przytomności, zaburzeń oddechu, a nawet zatrzymania pracy serca.

bezpieczenstwo w moim domu

bezpieczenstwo w moim domu 3

 

  1. Urządzenia elektryczne – zasady korzystania.

Używając urządzeń elektrycznych, pamiętaj o kilku ważnych zasadach.

- Chcąc wyciągnąć wtyczkę z gniazdka, nie ciągnij za kabel – możesz uszkodzić izolację i odsłonić przewody elektryczne.

- Nie dotykaj mokrymi rękami pracujących urządzeń elektrycznych i nie wyciągaj nimi wtyczek z kontaktu – woda przewodzi prąd.

- Z suszarki i innych urządzeń elektrycznych korzystaj z dala od wody.

- W urządzeniach elektrycznych, jak kuchenki, tostery, żelazka, przepływ prądu powoduje ich rozgrzanie. Obchodź się więc z nimi ostrożnie i chwytaj je wyłącznie za specjalne uchwyty.

- Kiedy pracują, nie wkładaj do nich żadnych metalowych przedmiotów, np. noża.

bezpieczenstwo w moim domu 2

  1. „Nie taki prąd straszny” – film edukacyjny.

[link]

  1. „Roboty od brudnej roboty” – wdrażanie do bezpiecznego korzystania z urządzeń AGD, karta pracy.

Wymieńcie nazwy urządzeń gospodarstwa domowego, z których korzystają Wasi rodzice. Zastanówcie się, jakie zagrożenia mogą Was spotkać, jeśli będą nieprawidłowo wykorzystywać te urządzenia (np. porażenie prądem, uszkodzenia ciała, zatrucie detergentami, groźba poparzenia lub pożaru itd.).

bezpieczenstwo w moim domu karta pracy

  1. Nauka piosenki „ Sprzątanie domu”.

[link do piosenki]

 

  1. „Roboty” – rozwijanie percepcji wzrokowej – karta pracy.

Dokończ rysować roboty, żeby wszystkie wyglądały tak samo.

bezpieczenstwo w moim domu karta pracy 1

  1. Ćwiczenia w czytaniu.

Wydrukuj, porozcinaj, połącz sylaby, aby powstały wyrazy pasujące do obrazków.

bezpieczenstwo w moim domu karta pracy 4

bezpieczenstwo w moim domu karta pracy 5

Powodzenia ;)  

Czwartek, 28.05.2020r.

Temat: Rodzinne zajęcia i zabawy.

 

  1. Słuchanie i analiza wiersza „Bajka dla mamy” Helena Bechlerowa.

 

Bajka dla mamy

 

Mam laseczkę czarodziejską.

Usiądź, mamo, na tapczanie

i nic nie mów, patrz i czekaj,

a zobaczysz, co się stanie.

Stuknę laską, powiem szeptem:

„Niech się zacznie czar dla mamy”.

Już z podłogi rosną, rosną

kolorowe tulipany.

Stuknę w szafę. Drzwi się same

otwierają po cichutku

i już z szafy wyskakuje

pięć wesołych krasnoludków.

I zrywają tulipany,

i przy tobie stają wkoło.

Każdy bukiet ci podaje,

a ty śmiejesz się wesoło.

A ty śmiejesz się i dziwisz:

– Tak się tylko w bajce dzieje!

– To dla ciebie bajka, mamo,

jestem przecież czarodziejem.

 

                                                          Helena Bechlerowa

 

  1. Pytania pomocnicze do tekstu.

- W kogo zmieniło się dziecko?

- Jakie kwiaty wyczarował dla mamy czarodziej?

-  Kto wyszedł z szafy?

- W jaki sposób zareagowała mama na czary?

 

  1. „Mój dom jest…” – zabawa słowna metodą niedokończonych zdań.

Postarajcie się dokończyć kolejne zdania:

Mój dom jest…,

W moim domu często…,

Dom to miejsce, gdzie…,

Zawsze w moim domu mogę…

Bez tytułu

  1. „Kostki domina” – zabawa matematyczna doskonaląca umiejętność wyznaczania wyniku dodawania.

domino karta pracy

  1. Rodzinne zajęcia – zabawa ruchowa.

- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych - Myjemy z tatą samochód - dziecko naśladuje mycie samochodu i spłukiwanie go wodą z wiadra.

- Ćwiczenie wyprostne - Rodzic zmęczony i rodzic wypoczęty - dziecko siedzi skrzyżnie, ręce trzyma na kolanach. Na hasło Rodzic zmęczony wykonuje luźny skłon tułowia w przód. Na hasło Rodzic wypoczęty – prostuje tułów, głowę trzyma prosto.

- Podskoki - Froterujemy z mamą podłogę - dziecko rytmicznie, naprzemiennie wykonuje wykroki nogami w przód.

- Ćwiczenie równowagi - Rysujemy obrazek dla mamy i taty - dziecko stoi na jednej nodze, a drugą rysują w powietrzu dowolny obrazek. Rysuje na przemian prawą i lewą nogą.

  1. Zadanie matematyczne - uzupełnianie działań zgodnie z treścią zadań.

domino karta pracy 3

  1. Nauka piosenki „Drodzy Rodzice”.

[link do piosenki]

Miłej zabawy ;)

Temat: Święty Jan Paweł II.

1. Na dzisiejszej katechezie zapraszam Was do poznania i utrwalenia wiadomości na temat najbardziej znanego na świecie papieża i to Polaka - Jana Pawła II. Tym bardziej, że w zeszłym tygodniu obchodziliśmy 100lecie Jego narodzin.

Zapraszam do poniższego linku:

[link]


2. Dla ciekawych świata przesyłam link do myśli Jana Pawła II:

[link]
3. Dla pogłębienia wiedzy warto też poczytać:
[link]


4. A na koniec sprawdź swoją wiedzę o życiu Jana Pawła II:
[link]
[link]

Temat: Zwierzęta - animals. Co potrafią, a czego nie potrafią robić.

Dzisiaj poznamy nazwy czynności/umiejętności zwierząt, a także i ludzi.

- oto podstawowe nazwy czynności/umiejętności:
RUN - biegać
FLY - latać
JUMP - skakać
WALK - chodzić
SWIM - pływać

- przypomnijmy nazwy zwierząt:
FISH - ryba
RABBIT - królik
DOG - pies
CAT - kot
MOUSE - mysz
BIRD/PARROT - ptak/papuga

- wypowiedzi dotyczące umiejętności:
A MOUSE CAN RUN. - Mysz potrafi biegać.
A FISH CANT WALK. - Ryba nie potrafi chodzić.
I CAN JUMP. - Ja potrafię skakać.
I CANT FLY. - Ja ni potrafię latać.

- zapraszam do wspólnej zabawy i nauki (link):

[link]


Pozdrawiam!

Aldona Bedka

 

„MOJA MAMA UKOCHANA”

 

Wierszyk Krzysia o swojej mamie.


Autor wierszyka: Krzysiu Michalak, lat 9 

Bez tytułu 4

Za to, że sprzątasz,

prasujesz, gotujesz,

opiekujesz się nami,

czasem niegrzeczny

mimaluchami.

 

Ścielisz nam łóżka,

że miękka kołderkai

miękka poduszka.

Nie siada nań muszka

 

.Potem bajeczka,

„Jak żyła iskiereczka…”.

 

Lecz spać już się chce,

nim się skończy opowiadanie.

I będę śnił o mej cudnej mamie.

1

2

3

 

4

5

6

7

8

9

10