Klasa 5
ZADANIA DLA KLAS V - LUTY
ZAD.1 (5 pkt.)
Tomek jest 3 razy starszy od Adama i o 5 lat młodszy od Kasi. Kasia ma 17 lat Ile lat ma Adam ?
A. 3 B. 4 C. 6 D. 7
ZAD.2 (5 pkt.)
Zegarek wskazuje 13:26. Ile razy w czasie doby cyfry 1,2,3 i 6 będą wszystkie jednocześnie występować we wskazaniu zegarka ?
A . 6 B. 8 C. 9 D. 10
ZAD.3 (5 pkt.)
W baku jest 40 litrów benzyny . Ile kilometrów można przejechać na tym paliwie, jeżeli na 100 kilometrów zużywa się 6,4 l benzyny?
A . 625 B. 2,5 C. 16 D. 640
ZAD.4 (5 pkt.)
Po zakupie 2 takich samych zeszytów zostało Ani 3 złote. Gdyby miała kupić 5 takich zeszytów , zabrakłoby jej 6 złotych.
Ile złotych kosztował jeden zeszyt ?
A . 1,50 B. 2 C. 2,50 D. 3
ZAD.5 (5 pkt.)
Gałka lodów kosztuje 2,20 zł. Kupując trzy gałki , czwartą otrzymujemy gratis.
Jaki będzie koszt jednej gałki jeśli kupimy ich osiem?
A . 2,20 zł B. 13,20 zł C. 12 zł D. 1,65 zł
Uwaga:
Proszę, pamiętać o podaniu zawsze pełnych rozwiązań i zapisaniu wszystkich obliczeń do każdego zadania.
ZADANIA DLA KLAS V - GRUDZIEŃ
Zad.1
W zakładzie krawieckim uszyto 1147 par spodni męskich, o 50 mniej par spodni damskich , a spodni dziecięcych 3 razy mniej niż męskich i damskich razem. Ile łącznie uszyto wszystkich par spodni ?
Zad.2
W wieżowcu szesnastopiętrowym na każdym piętrze znajduje się taka sama liczba mieszkań. Ile jest mieszkań na każdym piętrze od pierwszego do szesnastego (włącznie), jeżeli ostatnie mieszkanie ma nr 128 ( na parterze nie ma mieszkań) ?
Zad.3
Piętnastoletni Mateusz jest o 26 lat młodszy od swojego ojca, a 4 razy młodszy od swojego dziadka. O ile lat dziadek jest starszy od ojca Mateusza ?
Zad.4
Wojtek ma 340 znaczków. 1/5 połowy z nich to znaczki o tematyce sportowej , 200 znaczków jest ze zwierzętami , a pozostałe dotyczą tematów historycznych . Ile jest znaczków o tematyce historycznej ?
Zad.5
Na przyjęciu imieninowym zjedzono 5/6 z 2,5 kg bananów i 2/3 z 2,25kg winogron.
Ile kilogramów owoców zostało ?
Uwaga:
Proszę, pamiętać o podaniu zawsze pełnych rozwiązań i zapisaniu wszystkich obliczeń do każdego zadania.
LIGA MATEMATYCZNA
ZADANIA DLA KLAS V - LISTOPAD
Zad.1
W sali ustawiono 18 rzędów po 12 krzeseł w rzędzie i 14 rzędów po 8 krzeseł w rzędzie . Ile krzeseł ustawiono w tej sali ?
A. 52 B. 328 C. 316 D. 348
Zad.2
Do skrzynki ważącej 7 kg zapakowano 3- kilogramowe puszki z farbą . Teraz skrzynka waży 40 kg. Ile puszek zapakowano do skrzynki ?
A. 8 10 B. 11 C. 9 D.
Zad.3
Rodzina Kowalskich jadła obiad w pizzerii . Jurek zjadł połowę pizzy, pan Edward zjadł połowę tego co zostało, pani Helena i Małgosia zjadły po 2 ostatnie kawałki. Na ile kawałków podzielono pizzę ?
Zad.4
Ania i Małgosia chciały kupić jak największą porcję arbuza. Sprzedawca zadał im pytanie: Co chcecie kupić: połowę ćwiartki, czy ćwiartkę połowy ?
Co wybrały dziewczynki ? Odpowiedź uzasadnij.
Zad.5
W centrum handlowym Jurek i Małgosia postanowili sprawdzić , kto szybciej dostanie się na I piętro. Małgosia ruchomymi schodami, czy Jurek idąc zwykłymi schodami. Wygrał Jurek, którego czas wchodzenia był równy 7/5 minuty, a czas Małgosi był dłuższy o 3/4 minuty. Ile sekund Małgosia wjeżdżała po schodach ?
ZADANIA DLA KLAS V - PAŹDZIERNIK
ZAD.1(3 pkt.)
Wstaw nawiasy tak, aby otrzymana liczba była jak najmniejsza:
48 · 17 – 12 : 12 – 2
ZAD.2 (3 pkt.)
Wstaw nawiasy tak, aby otrzymać równość prawdziwą:
150 – 2 · 24 + 12 : 20 = 147
Wykonaj działania po wstawieniu nawiasu.
ZAD.3 (4 pkt.)
Tadek miał podać liczbę o 16 mniejszą od 144 a podał 16 razy mniejszą. O ile się pomylił ?
Zad.4 (5 pkt.)
Dziewczęta wybrały się na wycieczkę w góry. Do schroniska wiodły trzy trasy. Jola wybrała trasę najkrótszą , Krysia poszła dwa razy dłuższą niż Jola, a Ewa trzy razy dłuższą niż Jola. W sumie razem przeszły 24 km. Ile kilometrów przeszła każda z dziewcząt ?
ZAD.5 (5 pkt.)
Uczniowie pewnej klasy wybrali się na wycieczkę w góry. Najpierw pojechali 15-osobowymi bryczkami i wszystkie miejsca były zajęte, a później 6-osobowymi wagonikami kolejki górskiej i również wszystkie miejsca były zajęte. Z klasą pojechało 2 opiekunów. Ilu uczniów liczyła klasa ?
Uwaga:
Proszę, pamiętać o podaniu zawsze pełnych rozwiązań i zapisaniu wszystkich obliczeń do każdego zadania.