W tym roku Pomorski Zespół Parków Krajobrazowych Dolina Słupi zaprosił całe rodziny do stworzenia “Rodzinnej grafonotki na urodziny Parku”. W skład rodzinnej drużyny konkursowej musiał wchodzić minimum jeden uczeń szkoły podstawowej. Zadaniem drużyny było zaprojektowanie i wykonanie notatki wizualnej (grafonotki, grafonotatki, sketchnotki, rysnotki) związanej z 40-leciem działalności Parku Krajobrazowego „Dolina Słupi” . Oceniano wkład całego rodzinnego zespołu w wykonanie pracy, zawartość merytoryczną oraz walory artystyczne i użytkowe przygotowanej notatki graficznej. III-mce ex aequo przypadło w udziale uczestnikom projektu “On the edge”: Piotrowi Setnikowi i Jakubowi Konarskiemu. Rodziny otrzymały nagrody rzeczowe w postaci lodówki turystycznej, saperki i namiotu oraz vouchery na zajęcia ekologiczne do Błękitnej Szkoły we Władysławowie. Gratulujemy i życzymy wspaniałej zabawy nad morzem!

W dniach 17 - 21 maja 2021 r. odbyła się wirtualna mobilność w Grecji. Dwunastu polskich uczniów: Bartosz Bembenek, Jan Bobrowski, Zuzanna Górzyńska, Kacper Kosiorek, Marcel Kostrzewa, Victoria Michorczyk, Nina Niezabitowska, Anastazja Papież, Szymon Piekarec, Michał Piszko, Filip Szymkiewicz i Laura Zielonka w międzynarodowych grupach (Finlandia, Portugalia, Polska, Niemcy, Rumunia i Grecja) przez cały tydzień wykonywali różne zadania,  aby zdobyć literki, z których na koniec ułożyli hasło. Uczestnicy poznali też historię, kulturę i literaturę Krety. Nauczycielami przygotowującymi wirtualną mobilność były Panie: Joanna Czołba-Wojciechowska i Jolanta Arciszewska.

Oto relacja z tego tygodnia:

 

 PONIEDZIAŁEK (17.05.2021 r.)  

W pierwszym dniu uczestnicy Erasmusa byli dzieleni na grupy międzynarodowe. Każda grupa miała swoją nazwę: Ikaros, Minotaur, Talos. Uczniowie mieli możliwość obejrzenia filmiku o szkole greckiej. Potem był czas na pracę w swoich zespołach, następnie trzeba było wykonać plakat na temat swojego zespołu. Na sam koniec zwiedziliśmy pięć greckich klas. I tak zakończył się dzień pierwszy.  

WTOREK (18.05.2021 r.) 

  

W drugim dniu programu uczniowie wzięli udział w wielu ciekawych aktywnościach wraz z dziećmi z innych krajów. Uczestnicy projektu mieli możliwość zwiedzić w formie zdalnej  Heraklion i dowiedzieć się, kim są  El Greco oraz Nikosa Kazantazakisa.  Tego dnia uczniowie poznali też mit o Europie. Potem był czas na pracę zespołową. Uczestnicy rozwijali swoje umiejętności  porozumiewania się w języku angielskim. Oczywiście był też czas na przerwę, którą uczniowie spędzili na świeżym powietrzu.  Następnie uczestnicy pracowali w grupach, odpowiadając na różne pytania i układając wirtualne puzzle. Na sam koniec uczniowie na stronach padleta i Wakeleta mieli zamieścić informacje, jak im się podobało w Heraklionie oraz podzielić się zdjęciami i informacjami o własnych miastach.

ŚRODA (19. 05.2021 r.) 

W tym dniu uczniowie mieli możliwość zwiedzenia Muzeum Archeologicznego w Heraklionie. Po zwiedzeniu muzeum należało narysować rzecz, która najbardziej podobała się uczestnikom i udostępnić ją na padlecie. Następną aktywnością dnia było zwiedzanie z przewodnikiem Knossos. Uczniowie mogli poczuć klimat Krety i  stworzyć rysunek na temat Knossos. Końcowymi aktywnościami dnia trzeciego było zwiedzanie Muzeum Morskiego w Espinho (Portugalia) oraz Muzeum w Raahe (Finlandia).  

CZWARTEK (20.05.2021 r.) 

W tym przedostatnim dniu projektu uczniowie poznawali tradycyjne instrumenty Greckie. Zwiedzili muzeum instrumentów muzycznych i nauczyli się, jak wykonać starożytny grecki instrument sistro. Uczestnicy mieli też za zadanie tego dnia znaleźć ostatnie literki i odkryć hasło. Jak myślicie, jakie hasło można ułożyć z tych liter HEMPUROEORUOE (Odpowiedź będzie pod opisem dnia 5- podpowiedź-  hasło jest po angielsku) 

PIĄTEK (21.05.2021 r.)              

W tym dniu uczniowie z Grecji przedstawili tradycyjne stroje kreteńskie, potem uczniowie z Polski przedstawili prezentację na temat polskich tradycyjnych strojów, tańców oraz potraw. Następnie wszyscy uczestnicy projektu zagrali wspólnie w Kahoot. Następnym elementem dnia było oglądanie filmików z wszystkich mobilności oraz przemówienia dyrektorów ze wszystkich szkół biorących udział w projekcie. Uczestnicy zaśpiewali piosenkę On the Edge i tak właśnie zakończył się dzień piąty i projekt Erasmus.   

(TERAZ CZAS NA HASŁO, A JEST NIM: EUROPE OUR HOME).

Był to wspaniały tydzień w greckiej szkole!!!

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć oraz prezentacji.

GREEK MOBILITY

Czy wiecie, że w Portugalii w Wielkanoc zanosi się swoim rodzicom chrzestnym bukiet kwiatów? Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej na temat  zwyczajów wielkanocnych panujących w Portugalii, w Rumunii, w Niemczech, w Finlandii, w Polsce i w Grecji zapraszamy do zajrzenia na padleta stworzonego przez międzynarodowy zespół uczniów. Poznacie typowe jedzenie przygotowywane na święta, ich tradycje i obyczaje. A może skusicie się i w domu na waszym stole zawita któryś z zagranicznych przysmaków. Spróbujcie! Na pewno zaskoczycie swoich domowników! 

EASTER TRADITIONS IN OUR COUNTRY

Wielkanocny padlet :)

Dnia 23 marca 2021 r. odbyła się międzynarodowa lekcja prowadzona przez panią Jolantę Arciszewską. Udział w lekcji wzięli uczniowie klasy 6f oraz uczniowie i nauczyciele z partnerskich krajów: Portugalii, Rumunii, Niemiec, Finlandii i Grecji. W sumie było około stu uczestników korzystających z platformy Zoom. Tematem lekcji była książka Antoina de Sait- Exupery’ego pt. “Mały Książę”, która stała się inspiracją do poruszenia wielu tematów. Uczniowie mieli za zadanie rozwiązywanie zadań stworzonych przez panią Jolantę w programie Genial.ly. Uczestnicy musieli  wykazać się m.in. znajomością języka angielskiego, umiejętnością segregacji śmieci. Lekcja stworzona w Genial.ly już krąży między nauczycielami z zagranicy i jest wykorzystywana na ich lekcjach, z czego niezmiernie się cieszymy. Z zadaniami "The Little Prince On The Edge" możecie się zapoznać w linku poniżej i sami spróbować je rozwiązać. Miłej zabawy!

THE LITTLE PRINCE ON THE EDGE - PRESENTATION

 

Dnia 3 marca 2021 r. odbyła się międzynarodowa lekcja z portugalską nauczycielką panią Manuelą Correia. Udział w lekcji wzięła klasa 6f wraz z wychowawcą panią Jolantą Arciszewską oraz zaproszonymi gośćmi: panią dyrektor Danutą Wyrwas i panią wicedyrektor Ewą Koźlakiewicz. Lekcja dotyczyła ochrony środowiska, wpływu mikroplastiku na stan oceanów i zwierząt. Pani Manuela uświadomiła uczniom, jak nasze codzienne życie, powszechne używanie plastiku i jego nadmiar wpływa na przyrodę, bez której nie jesteśmy w stanie egzystować. Uczniowie wiedzą, że ich dzisiejsze wybory będą skutkowały w przyszłości. A wy? Idąc na zakupy, bierzecie torbę wielokrotnego użytku czy jednorazową reklamówkę, którą później wyrzucacie do kosza? Pamiętajcie, chrońcie naszą przyrodę!